Wednesday, September 16, 2009

Buffet Report (Versi Melayu di bawah)


Assalamualaikum and good night (local time is 10:22pm) to everybody. Today is about my two story in a day yesterday. Yesterday...

I went to a restaurant to break my fast (is that the right word?). It is at Bisik-bisik restaurant. It is a buffet meal. Other than wedding ceremony, my last buffet meal before yesterday is at my previous performances. My first time is at Genting Highland when I was 12 years old. I had a caklempong performance there. However, I didn't pay for that, so I just take the food according my stomach capacity. Yesterday is different. I paid for that. So, when I took the food, I think is it worthy to take a little when I paid more than what I take? So, I ended up taking more than my stomach capacity. Then, when the foods still many on the table, everyone start to claiming their stomach is full. Me myself felt like want to throw outback what I've it. I thought this gonna be a long report, but somehow it ended here.

Before we eat
I only take these
The lesson is stop being a greedy person and I don't think I will pay for a buffet for myself after this because I know I don't eat much.
At this rate, everybody is fulled
Then, that night after I perform my Terawikh, I got a message from my father, or accurately at 9:32pm. But I opened the message quite late because I got back from musolla at around 9:40pm. My father told me that....

To be continued next post...

Malay versi

Assalamualaikum dan selamat malam kepada semua. Hari ini ada dua cerita nak disampaikan. Semalam...

Saya pergi ke berbuka puasa di sebuah restoran. Restoran Bisik-bisik. Ianya adalah hidangan Bufet. Selain daripada majlis perkahwinan, kali terakhir saya makan secara bufet sebelum semalam ialah ketika saya ada membuat persembahan. Pertama kali saya makan bufet ialah ketika di Genting Highland ketika saya berumur 12 tahun bermain caklempong di sana. Tetapi saya tak bayar pun di sana. Jadi saya ambil makanan ikut kapasiti saya sahajalah. Lain pula halnya semalam. Saya bayar apa yang saya makan. Jadi apabila saya ambil makanan, saya terfikir bahawa adakah berbaloi untuk mengambil sedikit apabila saya bayar lebih daripa makanan tersebut, akhir sekali, saya mengambil lebih daripada kapasiti perut saya. Akhirnya, bila makanan masih banyak, ramailah yang meraba-raba perut mereka tanda kekenyangan. Saya sendiri rasa macam mahu terluahkan kembali apa yang saya makan. Sampai sini sahajalah laporan saya.
Perasan tak, ada 3 potong roti john dan sup ayam belum terusik?
Pengajarannya ialah janganlah jadi tamak. lepas ini saya rasa saya takkan bayar untuk makan bufet bagi diri saya sendiri sebab saya tahu saya tak makan banyak.

Malam itu, selepas solat terawikh, saya dapat mesej dari bapa saya atau lebih tepat lagi, pukul 9:32pm. Tapi saya buka mesej agak lewat kerana saya pulang dari surau pada sekitar pukul 9:40pm. Bapa saya beritahu bahawa...

Bersambung di post seterusnya...



p/s: I don't want to mix the stories, so I seperate each story to an entry. Saya tak mahu mencampuradukkan cerita semalam, jadi saya asingkan cerita-cerita malam tadi pada setiap entri yang berasingan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League