Wednesday, August 5, 2009

I don't understand, wakannai,tak faham la...

Assalamualaikum and good day everybody, last 2 entry is about pause, Hazwan asked me what is that poem all about. While my other friend kept asking me when will I pause this blog. Be patient my friend, I will pause it when all my important issues is told here. Actually I want to give my full commitment to complete my first novel, entitle 'Jadi Satu'(become one). My last entry is a bit different because the scope is about serious thing, religious. I'm not being an ustaz, just concern about the condition nowadays. However, this post is back to be light. It is about girls. What is this all about??? click READ MORE for the story... Jangan risau, versi Bahasa Melayu ada di bawah kalau anda kurang memahami Bahasa Inggeris...

Recently, it become a phenomena for my roommates to talk about girls. Damn it, I don't get anything, I can't cope with them, because I don't know much about girls in my class. I can't even remember my boy friends name. I don't know, it is not I am not interested of any girls, I just don't want to think much about it. But somehow, the stories are really interesting, even I don't know anything about it. I will just smile and try to understand it. It also gives me ideas for my stories. As a conclusion, I am just a passive listener among them and I don't mind it. Owh, and one more thing, I've start my Spanish class, it is interesting. My problem is to get a Spanish dictionary, there is no Spanish dictionary here at Batu Pahat. I hope when I get back later, I can get a Spanish dictionary, when I learn Japanese at my school, I don't need to get a Japanese dictionary because the text book have the meaning of the words. Now the Spanish text book didn't provide the meaning and the lecturer kept asking to find the meaning. I also now listening Spanish song.

Versi Bahasa Melayu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua, pada 2 entri sebelum ini mengenai pause, Hazwan bertanyakan saya tentang maksud sajak tersebut. Manakala kawan saya yang lain sering bertanyakan tentang bila saya akan pause blog ini, Sabarlah kawan, saya akan pause bila semua isu-isu penting diberitahu disini. Sebenarnya, saya ingin memberikan perhatian saya kepada novel pertama saya yang bertajuk 'Jadi Satu'. Entri sebelum ini sedikit lain kerana skopnya adalah tentang sesuatu yang serius, iaitu keagamaan. Saya bukanlah nak menjadi ustaz, [anonymous, saya faham gurauan anda, saya tak ambil hati pun.] hanya mengambil berat tentang keadaan semasa. Walaubagaimanapun, post ini kembali ringan. Ianya tentang perempuan. Pasal apa?

Baru-baru ini, ianya menjadi satu fenomena kepada roommate saya untuk berborak tentang perempuan. Masalahnya, saya tak faham apa-apa pun, saya tak mampu untuk mencelah dalam perbualan mereka, kerana saya tak tahu sangat tentang perempuan-perempuan dalam kelas saya. Sedangkan rakan-rakan lelaki saya pun saya banyak tak ingat nama mereka, apatah lagi perempuan. Tak tahulah, saya bukanlah tak berminat tentang mana-mana perempuan, saya hanya tak mahu memikirkan sangat tentangnya. Tapi kadangkala cerita-ceritanya sangat menarik, walaupun saya tak tahu menahu apa-apa tentangnya. Saya hanya akan senyum dan cuba memahami cerita tersebut. Kadangkala ia memberi ilham kepada saya. Sebagai kesimpulannya, saya hanya pendengar pasif dalam kalangan mereka dan saya tak kisah. Sebelum terlupa, saya telah pun mula belajar Bahasa Sepanyol, ia sangat menarik, masalahnya ialah bagaimana untuk mendapatkan kamus Sepanyol di sini, tiada kamus Sepanyol di Batu Pahat. Harap-harap nanti bila balik rumah, saya dapat membeli kamus tersebut. Bila saya belajar Bahasa Jepun di sekolah dulu, maknanya disediakan dalam buku teks. Sebaliknya di sini, lecturer yang menyuruh kami mencari maksud perkataan dalam buku teks. Sekarang juga, saya sedang mendengar lagu Sepanyol.

So...
Mata ne...
Hasta Luego...
See you later...

My Spanish Textbook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League